طرز تهیه موس شکلات

دسری خوش طعم؛

آسان و پرطرفدار که میتونین از اون برای یک پذیرایی به یاد موندنی از میهمانانتون استفاده کنید.

مواد مورد نیاز :

  • تخم مرغ ۲عدد
  • پودر کاکائو ۱قاشق غ خ
  • شکر ۵قاشق غ خ
  • شیر ۱ فنجان سر خالی
  • خامه صبحانه ۱۰۰گرم
  • پودر ژلاتین ۱ قاشق مربا خوری
  • وانیل کمی

نکته ۱ : مواد فوق به ازای هر دو عدد تخم مرغ هستند.

دستور تهیه :

قبل از شروع به هر کاری پودر ژلاتین رو در آب جوش حل کرده و بگذارید روی بخار آب تا شفاف بشه و شما در طول این مدت باقیه مراحل رو انجام بدید. زرده و سفیده رو جدا کرده و زرده ها رو به همرا شکر و وانیل و پودر کاکائویی که ازقبل توی اب جوش حل کردید با همزن بزنید تا حجم مواد دوبرابر بشه و بعد شیر داغ شده رو به مواد اضافه میکنیم و آروم مخلوطش میکنیم،مراقب باشید کف نکنه.

 

نکته ۲ : شیر رو باید قبل از به جوش رسیدن اضافه کنید به مواد. سفیده ها رو جدا با همزن آنقدر میزنیم تا پف کند به صورتی دربیاد که اگر ظرف رو برگردونیم، نریزه.

بعد از این مرحله خامه و ژلاتین بن ماری شده رو به سفیده اضافه کرده و مخلوط میکنیم و در نهایت این مواد رو به مخلوط زرده و شکر و وانیل و پودر کاکائو اضافه میکنیم.

نکته ۳ : از این مرحله به بعد دیگه از همزن برقی استفاده نکنید و با قاشق مخلوط کنید چون باعث میشه موس اون حالت پفکیش رو از دست بده.

نکته خوشمزه : میتونیم برای بهتر شدن طعم موس داخل مواد کمی پودر نارگیل یا موز نگینی شده بریزیم… من موز رو پیشنهاد میکنم،خودم به شخصه هیچ وقت حذفش نمیکنم چون تاثیرفوق العاده یی داره. در اخر مواد رو داخل قالبی که از قبل کمی چربش کردیم میریزیم و ۱:۳۰ در فریزر یا ۳ الی ۴ ساعت در یخچال مزاریم تا خودش و بگیره :

نکته کلیدی و مهم:
اگر خواستید مثل من داخل قالب بریزید و برش گردونید پودر ژلاتین بیشتری استفاده کنید ،من پودر مقدار ژلاتین رو دوبرابر کردم در غیر این صورت میتونید توی ظرفهای پیرکس بریزید و با همون ظرف سرو کنید …

امیدوارم از این دسر فوق العاده لذت ببرید.


 فرشته

مجموعه ای از بهترین تجربه های هنری تقدیم به شما ?
YadArt.ir

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام سریع در واتساپ
ارسال