حلوای شیر خشک یا عربی، حلوایی با طعم مدرن

سلام خانومای گل خونه یک پیشنهاد ویژه دارم اگر می خواین حلوا با طعم متفاوت درست کنین حتما این دستور و امتحان کنید. این حلوا به حلوای شیر خشک یا عربی معروفه. 😉 

مواد لازم برای حلوا :

  • آرد سفید        1پیمانه
  • شیر خشک     1/2 پیمانه
  • کره                50 گرم
  • روغن              5 قاشق غ جامد یا 10 قاشق غ مایع

مواد لازم برای شربت:

  • شکر              1 و 1/3 پیمانه
  • آب                 1 و 1/2 پیمانه
  • زعفران           به میزان لازم

 

بخشی از مواد اولیه لازم

طرز تهیه:

قبل از هر کاری زعفران و روی یخ بریزید که رنگ بیشتری داشته باشه. برای تهیه شربت ابتدا آب و شکر و مخلوط کنید به همراه زعفران و در صورت دلخواه گلاب و هل. سپس روی گاز میذارید. خیلی کم باید بجوشه در حد یک قل زدن. برای تهیه حلوا ابتدا آرد و الک کنید. شیر خشک الک شود. آرد و شیر خشک و با هم مخلوط کنید و قابلمه رو شعله کم گاز بزارید و مدام هم بزنید تا رنگ آرد به رنگ دلخواهتون برسه. من تیره دوست دارم واسه همین گذاشتم یک خورده تیره تر شد.

نکته : اگر شعله گاز زیاد باشه، شیر خشک ها به صورت گلوله در میان. در این صورت در غذا ساز می ریزیم تا گلوله ها باز شه و دوباره توی قابلمه میریزیم و هم میزنیم تا آرد به رنگ دلخواه برسه.

تصویر بالا نشان میدهد که مقداری گلوله شده پس من در غذا ساز ریختم تا یک دست شد. بعد از اینکه آرد به رنگ دلخواه رسید مخلوط آرد و شیر خشک را الک میکنیم و دوباره در قابلمه میریزیم و کره و روغن هم میریزیم با هم مخلوط می کنیم و سپس شیره رو اضافه می کنیم و گاز را بعد از یک قل زدین خاموش می کنیم. این حلوا تا حدودی شل هست ولی من یک خورده تاکید می کنم یک خورده بیشتر گذاشتم شیره با آرد و شیر خشک بجوشه.


مراقب خودتون و خوبی هاتون باشین. لیلی

مجموعه ای از بهترین تجربه های هنری تقدیم به شما ?
YadArt.ir

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام سریع در واتساپ
ارسال